Ta det lugnt med festandet i helgen!

Det närmar sig fredag och många där hemma väntar ivrigt på den kommande helgen, det ska drickas, det ska bråkas och det ska sminkas osv. Som bloggare har jag ett ansvar att iallafall varna mina trogna läsare att med alkohol i blodet kan både det ena och andra hända. Jag har funderat fram och tillbaka på det här och mitt ansvar, så jag har kommit fram till ett par sätt man kan ha roligt på utan att alokoholhaltiga drycker måste hävas i mängder.

(jag har namngett det olika sätten med namn, men det behöver inte möjligtvis vara kopplat till den personen)

Oskar Fagerström:

Snutta på en och samma öl hela kvällen!

Oskar har en strategi som både är skonsam emot plånboken och emot hjärncellerna. Det Oskar gör är att han köper endast en burk öl, sedan köper han något i stil med Päronsoda. Han häller ut ölen, och fyller den med Päronsodan och så går han runt med den hela kvällen snuttandes och fnittrandes. Om ni någon gång har varit på "fest" med honom så märker ni att han svårt att gå rakt, så beror det på att innan varje fest så tar Oskar ut sin lillasyster på trädgården och snurrar flera hundra varv runt och runt i cirklar. (Sri Lankansk tradition)

image17


Philip Abrahamsson:

Endast dricka det sista av varje burk!

Om man inte känner Philip som jag så kan man lätt tro att han är en riktig alkis, men den lite otäcka utväxten av magen beror inte på öl utan på ett datorspel. Vid fest så ser man sällan Philip, vanligast ligger han i någon buske och hälsar på Ullrik, eller så är han hos *anonym.R*. Det är dock inte ofta som denna unge man är onykter, detta beror på att Philip nästan aldrig har någon egen dryck. Han får oftast det sista som ingen vill ha som bara består av saliv och avslagen dryck. Men jag vill höja ett varningens finger! När han väl blir onykter så är det bäst att hålla sig undan för han blir lite av en översocial idiot!

image18




Johan Eisner:

Undvik alkohol!

Grabben kör mycket på att häva så fort som möjligt, vilket alltför ofta slutar med att han får tömma sin magsäck framåt 19.00. Men grabben ska ha en eloge för sin smöriga stockholmska, sitt skägg och sina hål i öronen.

image19


Joacim Westling:

Ställ burken uppochner och se oskyldig ut!

Har haft lite otur på sistonde, det är många som vill pilla och dra i honom det skapar naturligtvis en väldig förvirring hos Joacim. Bord som går sönder, kompisar som kastar ut honom, klart han har det tufft!
Men hans styrka är annars att han vet när det börjar bli för mycket, han har några knep som han tar till då. Det ena är att han ställer burken uppochner och ser väldigt oskyldig ut, det andra är att han går ut och bråkar men bara med gubbar över 60 sträcket!

image20


Alexander Sandsioe:

*No comments*

image21




Många är säkert besvikna på att det saknas inslag av modetips i dagens uppdatering, det vill jag ju verkligen inte att ni ska vara, så här kommer ett!

Byxorna jag tänkte visa passar perfekt till vardags men även vid orientering där klimatet är en nypa fuktigt. Viktig är att man inte använder underkläder och vill tipsa er att stoppa byxorna med en strumpa.

image23
Byxorna finns även i tjejmodell, går att köpa på slimglim.com för 299:-




Kommentarer
Postat av: britta

fan va manligt med KUNG öl. vad jag märkt dricker mannen med initialerna P.A (Philip Abrahamsson) endast början på ölen? Med andra ord lämnar han slutten! men jag kan ha fel såklart....jag är blott en vandringsman!

2008-04-19 @ 18:49:28
URL: http://brittaspjut.webblogg.se
Postat av: Anonym

haha ha
ha..........

2008-04-22 @ 23:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0