Det onsynliga modevåldet!

Många som läser min blogg har hört av sig och klagat på att många av dom plagg jag publicerat och tipsat om, oftast är för dyra för en vanlig Svensson. Detta har givit mig ett huvudbry de senaste dagarna, för när jag bestämde mig för att ge mig in i bloggarnas otroliga värld så hade jag en strikt plan, en s.k röd tråd jag ville följa. Den var att genom mitt bloggande hjälpa vilsna själar till rätt plats, ge tips, råda om rätt plagg i rätt väder osv. att jag nu har tipsat om kläder i den lite dyrare valören ser jag självklart som ett stort misslyckande, ett misslyckande som jag helt och hållet tar på mig.

För att klä sig fint och rätt vid rätt tillfälle krävs så mycket mer än bara en fet plånbok. Kunskap och en hel del smartness är a och o. Jag anser att det finns en målgrupp där ute någonstans som har talangen, som har viljan men som inte kommer upp till ytan då pengarna är en ledande faktor i modets värld.
Vi på Schweijdisarnas Blogg AB bestämde oss för att verkligen ta död på ordspråket "no money - no fashion", därför besökte vi i helgen Christoffer, en ung man som i 19 långa år kämpat för stilen fast än pengarna kanske inte alltid funnits där. Sättet som Christoffer väljer att klä sig på är imponerande, det ser dyrt ut men det kostar inte mer än en bulle och kaffe på Pressbyrån. Han väljer ofta att klä sig med en liten amerikansk touch i det hela, gärna ett linne med ett par fina shorts till (priser och övrig info. finner du i senaste Ellos katalogen). Men han kan även överraska med en lite mer clean stil, såsom skjorta och ett par tighta jeans som får honom att se ut som vilken höjdare som helst. När vi träffade Christoffer så hade han valt att blanda stilarna lite, för att på så vis visa sin mångsidighet.

image29
   Christoffer, som här är aningen blyg när han skulle ställa upp för fotografering, har blivit lite av en fältherre för modeintresserade ungdomar som inte har resurserna.

Vi hoppas nu att många tar efter Christoffer och verkligen vågar ta för sig där ute, i den tuffa modevärlden!

Kommentarer
Postat av: oj

ett övertramp

2008-05-20 @ 14:31:13
Postat av: såja!

Raaaa

2008-05-20 @ 17:43:15
Postat av: kungenafsthlm

gillart, pingis & öl makes life

2008-05-21 @ 16:58:24
Postat av: ey

ey

2008-06-03 @ 21:37:30
URL: http://www.ey.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0