Le Retuchale i Falun 1-4 Maj

På torsdagen var det en något stressad redaktion som återigen skulle sätta sig i bilen för ännu en modehelg. Denna gången utspelades det hela i Falun, vackert beläget bland dalar och billiga Lidl.
Det var upp emot 1000st förväntansfulla ungdomar i åldern 14-17år (s.k fjortisar), som hade packat väskan med deras allra finaste kläder i dess ägo, som hade begett sig till Falun för att få sin kollektion hissad och dissad av den respektinjagade juryn.

Vi på redaktionen har sedan fjolårets tävling blivit "mailbombade" av en kille ifrån Linköpings trakten, som velat att vi skulle uppmärksamma just honoms resa till Falun. Efter drygt 100st mail/dag så tröttnade vi på pojkspolen och beslöt oss för att gå med på att göra ett repotage med honom, för att sedan följa honom dygnet runt när det nalkades tävling.



Urdrag ifrån det första mailet:

Hej Schweijdisarnas Blogg AB!
Jag heter Olle Källström och är 20år, min mamma har alltid sagt att jag har det där lilla extra som skulle göra mig till den flickfavorit som Roger Pontare en gång i tiden var. Jag började redan i tidig ålder klä mig lite annorlunda jämfört med mina "kompisar". Jag har alltid tyckt om att använda tunna sidenkalsonger och trivs verkligen i tanktop. Nu har jag äntligen funnit mod och tänkte därför be er om att tillsammans med mig bege sig till Le Retuchale tävlingen i Falun. Jag tror att mina chanser är goda för att verkligen gå hela vägen, och med mina allra käraste i ryggen blir det svårt att stoppa mig.

MVH Olle <3



Det fanns dock ett moln på den annars så klarblåa himmlen, Olle är 20år och tävlingen är begränsad till ungdomar mellan 14-17år. Därför fick vi söka dispens för Olle, ledningen var först väldigt kritiska men efter att Olle lovat att han skulle lämna sin legitimation hemma i Linköping så var problemet ur världen. Olle ser nämligen ut som en nyfylld 16åring.

När vi sedan den första maj satte oss i bilen för att hämta upp Olle, så var vi på ett strålande humör. Ett humör som sedan byttes ut mot en muttrande irritation, anledningen var att Olle hade bränt ner en skiva med enbart sina favoritlåtar med Backstreet Boys, Spice Girls, Britney Spears och Bubbles osv. Huvudvärken var brutal, kombinationen av smöriga pojk- och flicklåtar och Olle sjungade till dem orsakade flera stopp på vägen.

Innan första tävligen som var Eco Fashion, var det en spänd men dock så nervös Olle vi träffade för att ta pulsen på:

Hur känns det?
He He He jag tycker det känns jättebra, det kryllar av jättemånga männsikor.
Det kanske inte är så konstigt, det är ju en av Sveriges största Modetävling?
Ja det har du faktiskt otroligt rätt i, fniss
Vad är taktiken, hur ska du lyckas charma juryn?
Mamma har bakat bullar med extra mycket socker på, det borde göra susen!
Vi tänkte mer på klädvalet, vad ska du ha på dig?
Jag och min flickvän beslöt oss via telefon att uttnyttja min otroliga kroppshållning, så vi satsar på chinos och linne.
Vad tänker du precis innan du går ut på catwalken?
Att verkligen vicka på rumpan när jag går *ler*.
Okej, det låter verkligen som en bra idé. Lycka till!
Tack, får jag hälsa?
Ehh javisst..
Då vill jag hälsa till alla på min msn, jag har 498 kontakter online dagligen! Och så vill jag hälsa till mina hundar ^^.

Tävlingen blev ett stort fiasko, Olle blev diskad redan innan han ens hunnit ut på catwalken. Detta beroende på att Olle besökt fel toalett. Olles kommentar var att han inte visste att det fanns en speciell toalett för extremt feminima pojkar.

Självklart var besvikelsen enorm, men Olle blev snabbt glad ändå efter ett stopp på McDonlads på vägen hem, då han äntligen fick den leksak som fattades i hans Happy Meal samling.

image28
Olle som här var aningen besviken efter den fiaskoartade tävlingen, lyckades ändå få
till den perfekta putningen av läpparna som är så viktig i dagens modevärld.


Kommentarer
Postat av: Popp

HAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHA

2008-05-06 @ 20:36:34
Postat av: Wahla

Så, då var den inlänkad.

2008-05-07 @ 08:51:41
URL: http://www.metrobloggen.se/wahla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0